17 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind de draagdoek het handigste. Je vind veel filmpjes om hoe hem aan te doen. Het is even zoeken in het begin, maar na een aantal keer kan je het blind
2 jaar geleden
Reactie op 1Lisa
Ik heb gekozen voor een draagzak, voelde er mij beter bij.
Zou altijd bang ...
En welke hebben jullie uiteindelijk gekozen?
2 jaar geleden
Reactie op chargyselinck
Ik vind de draagdoek het handigste. Je vind veel filmpjes om hoe hem aan te ...
Hebben jullie een doek met rek of een geweven doek?
2 jaar geleden
Reactie op maartje_in_belgië
Hebben jullie een doek met rek of een geweven doek?
Wij hadden een met rek en die wil ik opnieuw. In de zomer leen ik ook graag een zomer draagdoek bij de babytheek. Dan kan ik blijven dragen als het 25+ graden is
2 jaar geleden
Reactie op 1Lisa
Wij zijn voor deze gegaan. Heel blij mee 😊

Deze hebben we ook voor mijn dochter tot 1,5 jaar gebruikt en vanaf 2 weken oud .
2 jaar geleden
Ik heb een draagdoek met rek (babylonia), voor thuis en in het begin, dat hij heel klein was. De geweven draagdoeken (artipoppe) gebruik ik buiten, die zijn mooier. Heb ook de ergobaby draagzak maar deze nog niet gebruikt. De doek is gezellig en eens je het onder de knie hebt even simpel als een draagzak. Lijkt mij geborgener.. mijn zoontje is nu 13 weken z'n slaapt in de dag altijd in de drager.. succes!
2 jaar geleden
Ik zou je aanraden van een draagconsult te doen, bij een consulent. Er bestaan ongelooflijk veel systemen, maar er bestaan ook ongelooflijk veel verschillende lichamen, dus wat past voor je buur en je schoonzus zal voor jou misschien helemaal niet fijn zijn. Hier kan je zien welke consulent in je buurt woont: https://www.draagconsulenten.be/vind-een-draagconsulente/
Ik kan je zoedeloe enorm aanraden maar misschien is dat niet in je buurt.
Wij hebben onlangs een consult gedaan, na al 2,5 jaar dragen van 2 kindjes met verschillende systemen, en zooo blij dat we het gedaan hebben. Het is z’n geld echt waard. Veel fijner dragen nu, en dus ook veel vaker. Mijn vriend was op voorhand nogal sceptisch maar is achteraf ook enorm tevreden dat we het gedaan hebben.
2 jaar geleden
Ik heb zelf een ring sling gekocht omdat het makkelijker en sneller is om aan te doen dan een draagdoek en flexibeler dan een draagzak als bv je partner het ook zou willen doen. Het staat nog mooi ook en mijn zoon vindt het heerlijk. Mijn ring sling komt van blabloom.com, zij doen ook individuele draagconsults (gratis!)
2 jaar geleden
Team draagdoek en dan de gewoven versie
Even wat wennen aan het knopen maar eens je ze gewend bent super fijn en als de kindjes groter worden kan je gemakkelijk van knoop veranderen mee met de grote va je kindje
2 jaar geleden
Voor de eerste maanden heb ik liever een elastische draagdoek, je vindt filmpjes van blabloom op YouTube die heel duidelijk zijn. Vanaf je kindje wat steviger is vind ik een draagzak wel veel fijner. Zeker op de rug maar dat is wat wennen om aan te doen. Ik vind dragen echt heerlijk! Alleen lukt het nu niet meer om de andere kids te dragen, ik kan de band niet verdragen bij de maagstreek

vorige maand
Ik heb een draagdoek en verschillende draagzakken geprobeerd. Maar zoals nog mama's aangeven, heb ik pas aankopen gedaan ná een pas-moment én twee keer een week verschillende draagzakken gehuurd te hebben bij een draagconsulente bij ons in de buurt. Dit geeft je de kans om uit te proberen wat je gebruiksvriendelijk vindt, wat aangenaam is voor jouw lichaamsbouw als mama & papa!! én wat comfortabeler voelt voor de lichaamsbouw van je baby. Rekening houdend met ergonomische regels, zoals de kikker- / M-houding van de beentjes en heupjes.
Door een kort pas-moment in een winkel weet je nog niet hoe het voelt om eens een uur te gaan wandelen, waar de banden of riemen snijden of pitsen, of hij handig is in het aan- en uitdoen, al dan niet in combinatie met kangoeroe trui of jas (afhankelijk van het seizoen), ...
Dus zoek een draagconsulente bij jouw in de buurt voor je iets aankoopt, of luister bij vrienden en familie of je eens wat mag uitproberen, is mijn advies.