36 Reacties

vorige maand
Zelfde hier, ik draai me beetje naar mn buik om de andere borst aan te bieden. Sinds episode ziekzijn slapen we hier ook samen, hoop wel dat we hem binnenkort weer in zijn eigen bedje kunnen laten slapen. Wij slapen met dekbed en daarboven verzwaringsdeken, en zoontje leggen we in zijn slaapzakje tussen ons in op de beide dekens. Ik lig naar hem toe op mn zij, maar draai me soms ook op mn andere zij.

vorige maand
Hey, ervaren samenslapers hier ✋️😉.
Wij hebben momenteel 3 kinderen: 4j, 3j en 1,5j. Vanaf de geboorte sliep ieder kindje gewoon bij mij. Ik gaf ook steeds borstvoeding, ik lag gewoon op m'n zij en liet hen dan zo drinken. Wanneer de eerste borst leeggedronken was, zat ik even rechtop, liet ik hem/haar boeren en wisselde ik zo van kant. Nadien sliepen we gewoon verder.
Vanaf wanneer er een volgend kindje bij kwam, positioneerde ik me zo ik bed dat niemand anders er bij kon. Ik deed hen altijd een slaapzak aan en zelf droeg ik een warme pyjama. Mijn donsdeken kwam niet boven mijn middel.
Nu is het zo dat wij zelf in een groot familiebed slapen (een grondbed). Onze kindjes legden we vanaf wanneer ze 1 jaar waren op hun eigen kamer, maar met de deuren open. Zo kunnen ze 's nachts naar onze kamer lopen en er bij liggen als ze willen. Onze dochter (de oudste) komt nog elke nacht bij ons liggen. Onze zoontjes wisselen elkaar zo wat af, maar liggen meer gerust in hun eigen bedjes. Zij hebben ook grondbedjes. Wij hebben ook geen trap in huis en onze slaapkamers zijn zicht bij elkaar, dus geen gevaar daarbij.
Hopelijk helpt dit je verder 🙂

vorige maand
Reactie op Sarra
Hey, ervaren samenslapers hier ✋️😉.
Wij hebben momenteel 3 kinderen: 4j, ...
Wij zijn trouwens ook overgestapt op samenslapen omdat onze dochter daar nood aan had en nog steeds die nood heeft. Anders konden ze tot wel 7x uit bed om haar te troosten en in slaap te wiegen. Een apart bedje op onze slaapkamer werkte ook niet. Enkel samenslapen hielp. En uiteindelijk kunnen wij het ons niet meer anders voorstellen. Beste beslissing die we gemaakt hebben toen en dat dragen we nu verder. Wij gaan soms slapen met 2 en worden wakker met 5 in bed, lekker gezellig 🥰.
Onze vierde is nu ook in aantocht, dus het wordt nog drukker 😅

vorige maand
Onze dochter van 5mnd ligt tussen ons in in bed. Zij hoog tussen kussens, wij iets lager met onze kussens zodat we wel deken over ons kunnen leggen. Zij ook een slaapzakje 😊 werkt heel goed! Geef ook borstvoeding en belanden dan vaak ook in de maternele houding 😊

vorige maand
Wij slapen ook geregeld samen ik geef ook bv en lig op m’n zij en een kussentje onder mijn bovenlijf zodat borst iets omhoog hangt zodat hij er gemakkelijk zelf bij kan. Ik draag Snachts een bv t-shirts dus rug volledig gesloten dan anders idd wel koud Snachts ook hier. Deken enkel tot middel en zoontje warme pyjama aan en een babyschoentje tot zijn middel hij is 8,5 maand nu

vorige maand
Reactie op jessicagatay
Wij slapen ook geregeld samen ik geef ook bv en lig op m’n zij en een kusse ...
Geen babyschoentje haha babydekentje moest dat zijn

vorige maand
Zoon (15 maanden), We starten de nacht in zijn eigen bed op onze kamer en dan wil hij in de loop van de nacht bij ons in bed. Ik geef wel geen borstvoeding. We slapen in de maternale houding met het dekbed tot aan mijn middel. Langs de kant van mijn rug heb ik dan een ander deken dat ik zo wat over mijn schouder leg. We hebben de verwarming in onze kamer op ongeveer 19 graden staan en ik draag zelf een dikke pyjama. Op die manier heb ik geen last van eventuele koude. Zoontje ligt dan op het dekbed met een slaapzak aan.

vorige maand
Je hebt trouwens een Facebookgroep waar je ook soortgelijke vragen kan stellen 😊
https://www.facebook.com/share/g/15fW1Kn7EH/?mibextid=wwXIfr

vorige maand
We slapen niet standaard samen, mijn dochtertje van 4 maand slaapt in een co-sleeper. Maar als mijn man is opgestaan leg ik ze vaak nog bij mij in bed, dat is nog gemakkelijker om te voeden. Ik leg haar dan met haar hoofd een stuk hoger dan mij, zodat ik wel onder het deken kan liggen (ik slaap anders niet goed). Zij heeft een slaapzakje aan. Om te voeden leg ik haar dan lager, en als ze klaar is terug wat hoger.

vorige maand
Wij durven onze dochter van 6 maanden zondagochtend al eens bij ons leggen. Voor meer slaap en omdat het gezellig is 😊. Ik gebruik dan meestal mijn voedings/zwangerschapskussen zo is mijn rug verstevigd en warm. Mijn dochter leg ik dan tegen de andere kant in het kussen zodat ook zij een versteving aan de rug heeft.

4 weken geleden
Reactie op Maité1409
Ik leg onze zoon OP het deken nadat ik er onder ben gekropen, zo kan het de ...
Idem ☺️
Hij ligt dan tussen ons in OP het deken en hij draagt zelf een slaapzak.
Toch blijft het oppassen dat je niet op een armpje of handje ligt. Ik ben soms al wakker geschrokken toen ik dacht zijn armpje te pletten. Nu weet ik niet of dat pure angst is of niet, want als ik dan ‘wakker’ ben, lig ik er al niet meer op. Ik weet niet of dat zich echt afspeelt of dat het een angstdroom is.
Alleszins het blijft echt voorzichtig zijn.
En ik doe het ook idd wanneer het allemaal niet goed meer lukt met het slapen, zoals wanneer hij ziek is en moeilijk terug kan inslapen.

3 weken geleden
Reactie op 123k
Zelfde hier, ik draai me beetje naar mn buik om de andere borst aan te bied ...
Wij hebben nu twee aparte dekbedden, maar daar lig ik ook maar half onder. Lastig hé om een hele nacht op dezelfde zij te liggen 😅 bij mij lukt het niet met naar mn buik draaien om te drinken, dan schuif ik haar naar de andere kant en draai ik zo ook ineens van zij.
Dankjewel voor je reactie!

3 weken geleden
Reactie op Sarra
Wij zijn trouwens ook overgestapt op samenslapen omdat onze dochter daar no ...
Klinkt heel aannemelijk dat je dochter dat nodig heeft.
Ik merk dat ze algemeen meer nood heeft aan contact met ons.
Werd je dochter ook graag gedragen. Gewoon of in draagdoek of draagzak?

3 weken geleden
Reactie op jessicagatay
Wij slapen ook geregeld samen ik geef ook bv en lig op m’n zij en een kusse ...
Ja, mijn pyamabloesje is achteraan ook dicht, maar ik heb het toch vaak nog koud tussen mijn schouders.
Zij heeft zelf ook een slaapzak aan 🥰 een babydekentje idd ipv babyschoentje 😅